niedziela, 7 lipca 2019

3457 krawat, 3457 dzień, 7/07/19, IX rok


Dzień dobry! Podczas wieczornego spaceru przyszła panna młoda wręczyła mi biały goździk. Nie wiem co to znaczy, bo moje zainteresowania etnografią ziem polskich zakończyłem dawno temu wnikliwą lekturą dzieł Oskara Kolberga i Łukasza Gołębiewskiego. Cokolwiek jednak to znaczy, miłe to jest. Kwiatek wręczyłem potem kelnerce, która mnie obsługiwała. Wracałem historycznie, bo taksówką. Starym polonezem. Kierowca też był zabytkiem. Miło się nam rozmawiało. Taksówkarz zauważył z uznaniem, że nie mam akcentu z Warszawy. Zaś na zakończenie podróży dodał: – Pan jesteś inny niż ci z Warszawy. Oni to ciągle mnie pouczają.
Atmosfera zabytkowa, ale przełamująca bariery i uprzedzenia. Miłego dnia.

(krawat: Next)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz