wtorek, 4 sierpnia 2015

1920 krawat, 1920 dzień, 3/08/15

Dobry wieczór! W drodze przez podwórko do śmietnika dostrzegłem mężczyznę lat około trzydziestu w białej koszuli z biało-czerwoną opaską na ramieniu. Dyskretnie się wycofałem, pod murem i ścianami kamienic do swojego domu. - Sąsiedzi z podwórka pewnie organizują jakąś akcję protestacyjną - pomyślałem, bo mi opaska biało-czerwona na ramieniu przypomina strajki studenckie. A sąsiedzi teraz próbują jakoś się zorganizować. I jedni toczą wojny z drugimi o to organizowanie się. W końcu zorganizowali też akcję sprzątania podwórka. - Teraz pewnie jest strajk - przemknęło mi przez głowę i dopiero dzisiaj dotarło do mnie, że ten mężczyzna tę opaskę założył z okazji rocznicy Powstania Warszawskiego. A dotarło, bo przeczytałem trochę biadoleń nad jarmarcznym charakter pamięci o tym co się działo w stolicy latem 1944 roku. Nic kochani biadolący nie poradzicie, tak się składa, że pamięć o zmarłych ma zawsze charakter jarmarczny. Miała, ma i mieć będzie. Taka jest nasza natura człowiecza, inaczej byśmy z bólu powariowali. Dobranoc.

(krawat: New Fast)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz