piątek, 14 stycznia 2011

259 krawat, 259 dzień, 14/01/11

Dzień dobry! Chamstwo jest największym problemem współczesnej Polski. Dawno temu - chyba jeszcze w czasach "Rzeczpospolitej" Darka Fikusa - napisałem duży tekst o chamstwie. Pamiętam, że po tym artykule dostałem sporo listów od czytelników. Ale najbardziej zdziwił mnie głos pewnego znajomego. - Wiesz, w tym tekście to nie było u ciebie żadnej życzliwości dla chamstwa - mówił. I nie będzie. Miłego dnia.

z cyklu: Ludzie, których spotkałem

(krawat: Pierre Cardin)

3 komentarze:

  1. Witaj Frankenstein,
    wszystko można zrozumieć i usprawiedliwić, albo tylko zrozumieć, poza chamstwem i arogancją.

    Dodając - niestety w naszych realiach dobre wychowanie i kulturalne zachowanie odbierane jest jako słabość.

    Kratki to za mało. Zero tolerancji i życzliwości.

    Jednakowoż miłego dnia i najmniej spotkań z minimalnymi choć przejawami tej paskudnej cechy charakteru, jaką jest bez wątpienia chamstwo.
    Oraz twardości krzemienia i stali, gdy dobre wychowanie nie przekonuje.

    pozdr.Vslv

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ma usprawiedliwienia dla chamstwa! A pokazywac i wytykac trzeba, zeby niektorzy wiedzieli, ze w ogole ktos to jeszcze zauwaza.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. @wildrose: zgadzam się w 100 procentach. Pozdrawiam
    @. Vislav: Witaj! Też się zgadzam. Teraz już mnie chamstwo tak nie oburza, nie porusza jak kiedyś, bo najcześciej wiem, że za chamem kryje się tchórz, często idiota, ktoś prymitywny. Ale i tak kontakt nigdy nie należy do przyjemnych.
    Ale cieszy mnie, że spotykam na swojej drodze ludzi takich jak autorzy dzisiejszych wpisów.
    Pozdrawiam
    F

    OdpowiedzUsuń