wtorek, 19 października 2010

172 krawat, 172 dzień, 19/10/10

Dzień dobry! Lubiłem patrzeć jak ją nosi, zwykle zawieszała na przegubie ręki lub - większą - nosiła przewieszoną przez ramię. Lubiła je wieszać w przedpokoju lub stawiać za drzwiami na krześle. Odchodząc ściskała moją dłoń.
Halina Sieczkowska zmarła 19.10.2006 roku. Miała raka piersi. *

************

Zapewne nic przeciw temu by nie miała. Miała poczucie humoru, dystans do siebie i świata. Zawsze szanowała prawo ludzi do wolności wyboru. Jej decyzja o odejściu była w pełni świadoma. Można powiedzieć, że od narodzin żyła cudownym zrządzeniem losu, bo lekarze nie dawali jej szans. Wtedy na początku i potem również. I kiedyś nadszedł ten moment, w którym postanowiła odejść w pełni świadomie. Nie można powiedzieć, że bez walki, bo czyż rezygnacja ze środków znieczulających i świadome umieranie nie jest heroiczną walką. Odeszła tak jak chciała, kiedy chciała, w pełni przytomna. **

(krawat: Weinmann Selection)

***********

Facebook:

* Paulina Banaszek, Bogdan J Hilczer, Agnieszka Schoen, Aneta Bogucka, Krzysztof Górski, Jola Kochańska, Anna Ciastoń, Manana Alboriszwili, Albert Ambroziewicz, Ajka Tarasow i Julita Lidmich lubią to

** Agnieszka Schoen, Aneta Bogucka, Sandra Swiatek, Tomasz Świderek, Albert Ambroziewicz, Justyna Kobus, Kasia Pe i Julita Lidmich lubią to

Julita Lidmich Dzień dobry Grzegorzu!
19 październik o 08:40 · Grzegorz Sieczkowski i Agnieszka Schoen lubią to

Monika Matejewska R.I.P. Teraz, za kazdym razem jak bede lubic, bedzie o jedna refleksje wiecej ....
19 październik o 08:40 · Grzegorz Sieczkowski i Agnieszka Schoen lubią to

Justyna Kobus Grzesiu...nie kliknę "lubie to" bo nie wydaje mi się być odpowiednie...ale musiałes miec cudowną, dzielną, pełną miłości matkę...Nie wiem co powiedzieć, bo wzruszyłam się. Pewnie po Niej masz ów dystans do świata, którego Ci zazdroszczę. To pewnie nie jest łatwy dzień dla Ciebie...ale wszystkiego dobrego na dziś Ci życzę.
P.S. Też lubię stawiać torbę za drzwiami na krześle...
19 październik o 08:46 · Grzegorz Sieczkowski, Maja Anna Mierzejewska, Sandra Swiatek, Krzysztof Olszewski, Monika Matejewska i Julita Lidmich lubią to

Piotr Durrandir Sieczkowski Gdy odejdzie, nie rozpaczaj, chociaż serce się kraje.
I nie zapominaj nigdy wcale, bo chwilowe tylko rozstanie.
A po chmurach i deszczu wody po twarzy spływającej w niejednej srogiej godzinie.
Powróci , powróci ciepłe i jasne słońce.
A Człowiek znużony walką i podróżą odetchnie głęboko widząc znów przy sobie serce kochające...
19 październik o 08:49 · Grzegorz Sieczkowski, Agnieszka Schoen i Beata Dziedzicka lubią to

Kasia Pe Chciałabym, żeby kiedyś jakiś mężczyzna tak pięknie o mnie pisał...
19 październik o 08:49 · Grzegorz Sieczkowski i Justyna Kobus lubią to

Anna Ciastoń Piękniej bym tego ująć nie umiała...
19 październik o 09:33 · Grzegorz Sieczkowski i Agnieszka Schoen lubią to

Agnieszka Faszynska Też chyba nie kliknę, że lubię, też się wzruszyłam. Po prostu: dobrego dnia. pełnego wspomnień, ale tych pięknych, które wywołują uśmiech, nawet jeśli chwilami przez łzy...
19 październik o 09:49 · Grzegorz Sieczkowski lubię to

Wioletta Malanowska Piękne wspomnienie...
19 październik o 10:02 · Grzegorz Sieczkowski i Agnieszka Schoen lubią to

Robert Kozarzewski Smutne,ale cóż życie nadal sie toczy
19 październik o 10:13 · Grzegorz Sieczkowski lubię to

Krzysztof Górski Klikam 'lubię" nie "pod" śmiercią nieznanej mi kobiety, ale pod tekstem dorosłego faceta, jej syna a mojego znajomego i rówieśnika. To kilkuzdaniowe wspomnienie jest otwarte, prawdziwe i serdeczne. I nie bało się w dodatku fejsbuka. Za to wszystko je "lubię" jak i autora.
19 październik o 10:39 · Grzegorz Sieczkowski, Maja Anna Mierzejewska, Agnieszka Faszynska, Agnieszka Schoen, Sandra Swiatek, Kasia Pe i Anna Ciastoń lubią to

Anna Ciastoń Pan też pięknie to ujął, Panie Krzysztofie. Też kliknęłam. I raz jeszcze bym kliknęła, i raz jeszcze...
19 październik o 10:45 · Grzegorz Sieczkowski lubię to

Aneta Bogucka Dziś na cmentarzu zapalimy znicze, jak co roku, chociaż nawet i tona zniczy to za mało...
19 październik o 11:58 · Grzegorz Sieczkowski lubię to

Agnieszka Schoen Dzień dobry, Grzegorzu ... a mówią, że taka miłość się nie zdarza! Owszem, i dajesz nam tego doskonały przykład, za co jestem Ci bardzo wdzięczna:))) I dziękuję Ci za to, że się swoim wspomnieniem z nami podzieliłeś :) To bardzo piękne i wzruszające ... Gdzieś tam Mama dzisiaj szczególnie się uśmiecha i bardzo jest dumna ... Grzegorzu:)))
19 październik o 12:20 · Grzegorz Sieczkowski i Rafał Rękosiewicz lubią to

Agnieszka Faszynska ‎@ KG Słusznie, krótko i na temat.
Mi to "lubienie" w wielu miejscach na f.b. nie pasuje, stylistycznie (zboczenie zawodowe), ale nothing personal. Pozdrawiam :)
19 październik o 14:14 · Grzegorz Sieczkowski lubię to

Andrzej Kowalski ‎.
19 październik o 15:51 · Grzegorz Sieczkowski lubię to

Kasia Adamiak cudownie ze pamietamy...
19 październik o 16:23 · Grzegorz Sieczkowski lubię to

Agnieszka Bednarczyk Grzesiu, nie kliknę "lubię", ale jakże dojrzałe i piękne to twoje wspomnienie, paradoksalnie edukacyjne dla mnie, osoby, który nie miała przyjemności poznać Twojej Mamy. Nauczyłam się dziś, że nie wolno mi wypierać dat śmierci najbliższych, pogodzenie się z ich odejściem dojrzale, szczere oddaje IM tyle godności i szcunku
19 październik o 20:00 · Grzegorz Sieczkowski lubię to

Grzegorz Sieczkowski Wahałem się, czy to co napisałem napisać. Ale uznałem, że powinienem i nie nie wiem dlaczego tak chciałem. Wasza reakcja, to co napisaliście, a także nie mające z tym nic wspólnego wydarzenia dnia dzisiejszego, utwierdzają mnie w przekonaniu, iż uczyniłem słusznie. Bardzo Wam Wszystkim dziękuję i za to, że kliknęliście, że lubicie, i za to, iż mieliście wahania, by tak uczynić, czym podzieliliście się ze mną, z Nami Wszystkimi. W Waszych słowach odnalazłem wiele ciepła i mądrości, wiele dla mnie ważnych przemyśleń. Dziękuję WAM.
19 październik o 23:57 · Agnieszka Faszynska i Agnieszka Schoen lubią to

Agnieszka Schoen ‎:)))
20 październik o 00:00 · Grzegorz Sieczkowski lubię to

2 komentarze: