czwartek, 22 marca 2018

2984 krawat, 2984 dzień, 22/03/18

Dobry wieczór! Lubię eksperymenty, więc jakiś czas temu w ramach eksperymentu kupiłem sobie płytę z nagraniem operetki „Der Bettelstudent” niemieckiego kompozytora Carla Millöckera. Nie lubię operetki, ale moja mama lubiła i co jakiś czas w dzieciństwie nas nimi dręczyła. Chodziliśmy więc rodzinnie na wystawienia klasycznych operetek i pamiętam, że była to dla mnie straszna udręka. Teraz to oczywiście wspominam ze wzruszeniem, łza w oku się kręci i gdyby starzy żyli to poszedłbym z nimi na nie tylko niejedną operetkę. Ale wracając to dzieła Millöckera to ku mojemu zdumieniu „Der Bettelstudent” podoba mi się, i to nie z powodu polskich wątków, które w tym utworze są, choć „zaraz” brzmi zabawnie. Podoba mi się, bo śpiewają wyraźnie po niemiecku, więc chyba kupię sobie jeszcze kilka operetek w tym języku, bo może coś sobie ze szprechania przypomnę. Dobranoc.

(krawat: St, Michael)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz