niedziela, 29 września 2013

1248 krawat, 1248 dzień, 29/09/13

Dzień dobry! Wybitni historycy są jak doskonałe wino. Dlatego kiedy podczas sesji o Unii Horodelskiej poproszono o podsumowanie dyskusji prof. Henryka Samsonowicza, ten odwołując się od Abelarda i wielu pytań stawianych przez prelegentów, powiedział, że trzeba stawiać te pytania. A nawet trzeba pozostawać przy swoich wątpliwościach.
Ma rację Profesor. Wiedza i wielkość jest konsekwencją wątpliwości. Miłego dnia.

PS. Profesor mijając mnie wyciągnął rękę i przywitał się. Miałem co prawda kontakt z Panem Profesorem, ale wątpię, bym Mu aż tak się wrył w pamięć. Raczej mnie z kimś mylił. Jednak próżność nie pozwoliła mi tych moich wątpliwości sprostować.

z cyklu: Ludzie, których spotkałem

(krawat: Italian)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz